Oj va veckan gick fort...

Oj hade visst glömt att lägga ut detta inlägget i fredags så ni får hålla till godo med lite nygammalt babbel

Här har det varit fullt upp hela veckan och jag har knappt haft tid att sitta vid datorn. I måndags var jag och Hannes på heldagsturne till Norrköping vi åkte vid nio och var hemma till sex phu sen var man rätt slut. Jag shoppade lite, hittade tyvärr inga kläder till tjejerna som jag tänkt. Handlade en sån nappburk till Hannes som jag bloggat tidigare och lite andra småsaker. Blev en liten sväng till Pysselpassion där jag hittade genomskinliga knappar som jag letat så länge efter.

Hälsade även på syster i nya fina stora lägenheten där bor de verkligen jättefint! Syster bor nära Myrorna där jag kikade in är ju alltid kul att se om man kan hitta några fynd =) . Men fy vad dyrt det var! Om jag ska handla på loppis ska det vara billigt annars kan jag ju lika gärna handla nytt.. Hittade en skål som var fin som jag tänkte passade på skänken i vardagsrummet men den kostade 125 spänn. Köpte istället ett jättesnyggt tårtfat i glas för halva priset på Hemtex blir nog fint att ha ljus på tex. En äpplegrön löpare med just äpplen på inhandlades oxså. Vill få lite vårfräscht i köket även att det är ett tag till våren..

Träffade även Malin och lilla Freja som sov sig igenom vår fikastund. Vi lyckades hitta ett fik med uteservering och det var riktigt mysigt att sitta på stolarna med lammullsfäll på och dricka god latte och smarra på en go´ kaka och tjöta lite. Den här gången blev det mest barnsnack och inte så mycket pysselsnack =)Tom Hannes fick sig lite fika där ute i kylan.

Blev en sväng till VC i tisdags för Linn hade fått halsfluss så ingen babysång blev det den dagen Hannes var så snorig och lite febrig så det var lika bra det. Inte blev det nån simskola på onsdagen för Linns halsonda hon missade ju förra gången oxså för då hade hon öroninflammation. Lika skönt det för Fredde var borta mån, tis, ons så jag har haft fullt upp med hem o ungar. Har faktsikt tänkt tanken att jag ska scrappa en sida med ett utdrag ur vår kalender en vanlig vecka eller månad. Kan va kul att ha i min BOM.

Idag är det förberedelser för scrapträffen som vi ska ha i helgen. Har inte packat väskan och inte heller gjort någon nanmskylt. Denna gången kommer jag nog inte få lika mycket gjort då Hannes inte sover lika mkt som förra gången då han var så pluttig.

Lilla gubben sitter med stöd nu och smaskar gröt på kvällarna. Inte så mycket än dock för han har inte riktigt fått kläm på hur man ska ha tungan så han ser för söt ut när han försöker suga i sig maten. Mat får han i sig ändå och växer så det knakar. Han har oxså varit hos barnvakt "tant Mia" för första gången när jag var o klippte mig i veckan. Det hade gått så bra så. Han gör ju inte så mycket väsen av sig den killen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack själv för en trevlig fika och gott sällskap på träffen i vår barnhörna :)

2008-02-07 @ 20:45:01
URL: http://epona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0