kakor kakor kakor...

På påsklovet hade jag lovat tjejrna att vi skulle åka till ett ställe som heter Stubbegården där det finns en jättestor kakbuffe. För 100pix får man äta hur mycket kakor, tårta, kladdkaka ,bullar ,ostkaka mm som man vill. Gissa om systrarna G var i himmelriket! Här kommer en bild på lite av alla godsakerna!

image302

Är ni i närheten av Vadstena är det väl värt ett besök. Fanns jättestor leklada för barnen bla. Vi kommer säkert åka dit nån mera gång i sommar då man kan sitta ute och njuta av den fina utsikten. Här finns mera info.

Har ju varit lite dåligt med matsnack här på ett tag så här kommer ett supersmaskigt egetkomponerat recept på kycklingburgare.

1kg kycklingfile
1 ägg
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
1 kork Hickory liquid (röksmak på flaska finns bla på maxi)
3 msk ströbröd
salt och peppar

Kör alla ingredienser i mixer till en slät färs. Stek lagom burgare och servera med ugnsstekta potatisklyftor och tex en smarrig guacamole.

Kommentarer
Postat av: Lina T

åh, jag som älskar kakor! VIlket himmelrike

2008-04-04 @ 19:50:35
URL: http://ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Camilla

oj det är precis såna här tips som jag ska blunda för..kak och fika monster som man är,vilken härlig utflykt måste nog ta med familjen dit (Fast det var ju just det jag inte skulle)

2008-04-09 @ 22:57:18
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0