In i mammabubblan

Idag har Hannes och jag för första gången varit på öppet hus i kyrkan. Det är det som står till buds på dagarna här i lilla Mantorp. Det var riktigt trevligt och jag träffade ett par tjejer med lite mindre bebisar som jag fikade med. Ena mamman har en tjej i Julias klass så henne kände jag igen sen tidigare + att vi träffades i måndags på föräldragruppen.

På tal om föräldragruppen var den verkligen under all kritik. Här sitter vi då fem mammor och några pappor med bebisar mellan på två veckor och tre månader och ska tala om temat barnolycksfall. Sköterskan börjar med att prata om att man tex inte ska lämna barnet ensamt på skötbordet och att det lite senare kan vara farligt att ha barnet i knät och dricka varma drycker so long fine. Men sen fick vi se en uråldrig film som visade ett antal olika situatuoner som för de stackars förstagångsföräldrarna måste ha verkat totalt ointressant då det var alldeles för långt upp i åldrarna. Vi kom tex att ha en diskussion om cykelhjälmar, öhh det lär ju dröja ett tag lixsom. Kanske hade det varit bättre att ta upp saker som amning och sömn? Vi pratade iofs lite om att man får mindre tid för sig själv och sin partner efter att barnet fötts men det var ju ingen direkt nyhet...

Ikväll efter simskolan kommer mantorpsbrudarna hit och så ska vi pyssla lite. Jag har kommit fram till att vi inte hinner skicka ut några inbjudningar till dopet utan vi ringer runt ist. Får skicka tack.-kort sen istället.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så söta barn, fin blogg liksom kort, Los, dörrkrans och annat pyssel.
Roligt att du kikade in hos mig:)
Ha en go kväll!

2007-10-17 @ 17:15:52
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Junitjej

Hur kvinnlig är du?
http://junitjej.blogg.se/1192633304_manlig_eller_kvinnlig.html

2007-10-17 @ 19:30:30
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Cilla

Tack för kommentaren i min blogg! Alltid roligt att hitta nya tjejer att kika in hos:)
har precis avslutat min mammaledighet med nr 2, så jag känner igen situationerna i föräldragruppen.
/Cilla

2007-10-17 @ 20:37:34
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0