Dagens lunch

Idag blev det lunch á la Kajsa Varg. Jag gillar att hitta på lite nya rätter beroende på vad som finns hemma. Idag blev det en korvgryta med pasta till. Detta hittade jag i kylen..

1/4 dels falukorv
1/2 pkt hotdogs
1/2 burk kikärter
1 pkt bacon
1röd paprika
1 vitlöksklyfta

1 buljongtärning
1 brk krossade tomater
 paprikapulver
 salvia
 spiskummin

*Jag tärnade ner korven och stekte det med baconet.

*Hällde över i en gryta och tillsatte 1 brk krossade tomater + lite socker (man ska alltid ha ngt sött tillsammans med tomater), smulad salvia, kikärter och en buljongtärning + vatten så det täckte lite lagom.

*Tärnade ned paprikan och fräste dem med vitlöken som jag rivit (inte pressat blir mycket godare riven) i lite olja med paprikapulvret och spiskumminet.

*Ett tips är att om du använder röda kryddor som paprikapulver, chili osv smakar de mycket mera om de får fräsa med lite än om du tillsätter dem i vätskan.

*Redde sendan av med lite maizena.

*Serverade pasta och en skvätt gräddfil till som jag oxså hitta i kylen.

 Jag gillar kombon något varmt med tomatsmak som tex denna gryta el gulaschsoppa och kallt syrligt som gräddfil.

Denna gång gillade alla maten :) Och ikväll blir det mumsmat kycklingtempura med misosoppa som förrätt.

Har du någon specialingrediens /kryddasom du gillar att använda ofta? Här blir det gärna spiskummin i olika rätter har jag märk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0