Matsnack...

Tänkte lägga upp en ny kategori här på bloggen, matsnack. Jag är verkligen periodare när det gäller att laga mat ibland är det jättekul och ibland supertrist. Mycket handlar om vad som finns hemma och om det finns tid. Kan inte skylla på att jag inte kan iaf, har ju en bakgrund som resturangkock. Men ibland snöar man in på samma rätter hela tiden + att man inte orkar så då blir det tråkmat som fiskpinnar och köttbullar. Ikväll tänkte jag göra morotsbiffar efter ett tips av min kompis Mia. Här är receptet från tasteline.

4 port
   
1 kg

morötter, grovrivna
2 st

ägg
2 dl

mjöl
1 dl

sesamfrö
1 kruka(or)

Swegro färsk dragon
1 tsk

salt
0,5 msk

svartpeppar, grovmalen


rapsolja, till stekning
Tillagning:    

Blanda alla ingredienser utom oljan väl.

Forma tunna biffar och stek i olja i en het panna. Servera t ex med ett gott mos och tzaziki.

Kommentarer
Postat av: Marie

ville bara säga hej, så mycket fint jag hittade här på din blogg, alster och foton, härligt!

2007-10-18 @ 22:42:21
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ql idé! Här kommer jag att hänga tror jag. :-)

2007-10-18 @ 23:27:39
Postat av: Carro

Låter gott! Ska prova detta recept nån dag när jag äger en matberedare, orkar inte riva 1 kg morötter för hand :D Dessutom brukar mina knogar se ut som köttfärs efter rivjärnet. Jag kan rekommendera receptet på grönsaksbiffarna som finns på min sida, de var goda att äta med kall sås.

2007-10-21 @ 15:50:38
URL: http://cltsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0