3års kalas

Idag ska vi iväg på 3års kalas och fira barnens kusin Theo. Så klart måste jag då fixa ett grattiskort. Gjorde ett lite annorlunda ett sk "file folder"kort. Dvs man viker ett papper på mitten och fäster ihop det i kanterna (jag häftade med häftapparat samt använde brads). Har sedan själva kortet man skriver på inuti. Jag valde att göra en halvcirkel med en stans och sen låta cirkeln i sticka upp så man kan dra i den. Finns även flera varianter, tror att om nån är nyfiken kan man hitta ett gäng i galleriet på scrappiz.



image172

image173

Känns kul att göra lite enkla och stilrena kort som motsats till de jag gör med hÄnglar och annat på. Nu börjar det dessutom bli dags för att scrappa lite tändstickaskar. Det är så kul tycker jag, går snabbt och lätt.

På tal om kul så är det bara en vecka kvar tills den stora scrapträffen i Linköping! Om ni har vägarna förbi måste ni komma och kolla. HÄR finns info.En hel helg med bara scrap, snack och shopping. Lär nog bli mest snack för min del. Brukar inte vara så jätteproduktiv på träffar och denna gång kan jag ju skylla lite på Hannes ;0) Vad det gäller shoppingen är jag rätt pank nu efter en jättehandling på Gekås i fredags.

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Åh så mycket fint du gör, TACK för att du inspirerar
oss!

2007-09-24 @ 08:16:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lisbet

Hej hallo?
Sitter här och småfryser men har nu fixat mig lite hett te. Samlar lite inspiration av dina alster medans jag får lite värme i kroppen.
Ha det gott

2007-09-24 @ 09:58:55
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Känner mig mätt av kvällsmat och funderar på att koka lite kaffe. Men först ska jag kolla runt på olika LO´s så jag får inspiration att scrappa lite senare i kväll. Kom ihåg rätt at tdet var du som hade de där fina korten. Skulle bara spana in dem. Ha en skön kväll.

2007-09-27 @ 18:46:04
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0