Varför är det så?

Varför är det att vissa dagar känns det inte som man gjort ett skvatt,. Men sen när man väl tänker efter är det en hel del. Borde göra det ofatre för att se hur mycket man verkligen gör.

Som idag har jag tvättat och hängt 3 maskiner tvätt, sorterat och plockat in 2 maskiner som tumlats, förberett material till min scrapkurs jag ska ha imorrn, lagat kvällsmat, dukat och plockat undan efter kvällsmat, plockat i och ur diskmaskinen, hämtat Linn på skolan och lämnat Linn + 2 kompisar på Himlakul, bytt X antal bajsblöjor, kånkat på liten Hannes som var arg ända tills mamman kom på att han ville ju sitta i babysittern och gunga då blev han nöjd, varit en sväng på macken o handlat, varit vid banken och tagit ut pengar, surfat, fikat och ätit lunch. Och kvällen har bara börjat så det lär bli ett par saker till på listan.

Lite mattips var länge sedan jag skrev så här kommer ett par

Falukorv på Italienskt vis

1 ring falukorv
1 burk tapenade
1 mozzarella maxi

Gör snitt som i "vanliga" falukorv i ugn men smeta tapenade mellan och lägg i mozzarella. Gratinera i ugn. Servera med ett gött mos, gärna med hackade svarta oliver i !

Ikväll blev det limekyckling

kycklingfile
japansk soya
lime
honung

hönsbuljong (tärning+vatten)
maizena
ris

Dela fileerna på längden och gör en marinad av soya, limejucie och honung. Doppa kycklingen i marinaden. (Kan även marinera längre om man vill förbereda). Bryn i stekpanna. Ta upp och gör sås på marinad och hönsbuljong. Smaka av med sop. Lägg tillbaka fileerna och låt dem gona sig medans riset blir klart. Servera ris och broccoli till

Kommentarer
Postat av: charming man

ha en trevlig kväll!

2007-11-26 @ 18:14:49
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Smulan

Känner så väl igen det du beskriver här. När jag har en sådan dag när jag bara sköter hus, hem o barn inkl. jobbet så känner jag att jag gör ingenting bara för att jag inte gör någonting annat än det vardagliga stöket o plocket, Intressant att det inte riktigt räknas i ens huvud. Borde nog omvärdera en hel del jag också. Hoppas allt är bra! Kram

2007-11-26 @ 21:28:04
URL: http://smulansscraps.blogg.se
Postat av: Anna

Dräggel så mumsig maten lät. är ju hemma med vattkoppor så då kan man behöva lite mat tips.

Vinterkramen Anna

2007-11-27 @ 10:42:33
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Lina T

åh, maten låter supergod Anna! Måste absolut prova

2007-11-28 @ 20:51:44
URL: http://ltannerfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0