Hoho jag lever!

Här har det verkligen varit ekande tomt länge men nu tänkte jag att det skulle bli ändring på detta. För mig har denna blogg främst varit istället för ett galleri där jag visat upp och skrivit runt min hobby, men nu tänkte jag börja skriva lite om livet i allmänhet. Jag kommer ju vara hemma i drygt ett år iom att vi ska få tillökning i slutet av aug så nån tid borde det finnas att blogga lite. Tycker ju själv att det är roligt att läsa andras bloggar där det skrivs om både pyssel och livet  så jag tänkte why not me too.

Det har hänt en hel del sen senast vi har tex flyttat till hus så vi har massa att fixa med. Är jättekul och tar en hel del tid, kreativitet och pengar... Men det är kul när man får göra något åt sig själv. Kommer ladda upp lite bilder här vartefter om nån är intresserad. Det projekt som är närmast är att fixa iordning det rum som just nu är Linns och senare ska bli bebisens. Vi har 10 rum o kök så det finns ett par rum att fixa med om jag säger så....

Förra veckan var vi på en veckas semester på Öland. Vädret kunde ha varit bättre men vi fick iaf två dagar sol och en halvbra dag då vi lyckades pricka in Ölands djurpark. Vi fick resan i julklapp av mina föräldrar och de och mina två syrror med fam var oxså med. Vi hade ett jättehus utanför Köpingsvik med tillhörande poolhus så det gick ingen nöd på oss i regnet. Barnen badade som tokar. Denna gång var det Linns tur att åka på öronkrångel så hon fick medicin nu när vi kommit hem. Känns som att vi är rätt vana vid öronont efter Julias alla turer. Var förutseende och tog med öronproppar till henne så hon klarade sig iaf.

En kväll när vi satt och kolla på tv var det ett program på discovery om "dirty jobs" och det handlade då om en man som odlade geoducks. Jag hade ingen aaaning om att något sådant fanns kolla här så får ni se haha. Det läskiga är oxså att man äter dem råa som sashimi, ska tydligen vara en delikatess Måste kolla nästa gång jag är på japansk resturang så jag inte får nån sån brrr. Fatta hur hungrig den människan måste ha varit som käkade den första gången hehe.

Lite skapat har det blivit faktiskt. Jag fick en beställning på ett gäng tändsticksaskar av Linns dagisfröken innan sommarlovet så jag avslutar med lite bilder på dem.

Hej hopp geoducksn*pp




PS . Ni har väl inte missat Scrapperiets nya fina webshop!!! Kika in och fynda! DS

Kommentarer
Postat av: cattis

Vilka söta askar!!

2007-07-10 @ 20:23:57
URL: http://kathis.blogg.se
Postat av: Petra

Åhh, äntligen är du tillbaka! Kikat in här nästan varje dag med förhoppning om att något nytt ska hända. Förstår att det tar en del tid med huset. Jag har precis ställt in möblerna i Mirandas nya rum + att vi fixat vårt sovrum + att hallen är kvar att fixa uppe. Det har vi hållit på med i snart 2 veckor (konstant) och nu börjar jag bli less oordningen! Förstår hur det blir med 10 rum...
KRAM!

2007-07-10 @ 20:27:23
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: Zarah

Välkommen tillbaka! Underbara alster - som alltid! :D

2007-07-10 @ 20:51:31
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: JennyS

Härligt att du är tillbaka! Sicka supersöta askar du gjort.
KRAM

2007-07-10 @ 21:05:44
URL: http://jennysandberg.blogg.se
Postat av: sari

vilak underbara kort du har gjort! Kommer att kika in igen! =)

2007-07-10 @ 23:16:16
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com/
Postat av: GrannJosephine

Härligt med så mycket att fixa, inte sant? Här renoveras det för fulla muggar o jag börjar bli lite småtrött på alla kartonger och dylikt som står överallt. Änsålänge är övervåningen någorlunda fixad och köket är på gång. Men utan att ha 10 rum o kök så anser jag att detta är mycket jobb!
Hoppas att allt är bra med er allihopa o med magen. Vi måste se någon dag, vill gärna komma o kolla på ert nya hus o ni är självklart välkomna hit!
STORA KRAMAR!!

2007-07-10 @ 23:26:32
Postat av: GrannJosephine

Min bloggadress försvann visst!

2007-07-10 @ 23:28:17
URL: http://josdi.blogg.se
Postat av: Millan

Kul att du är tillbaka och bloggar igen! :)
Synd att ni var här på "min" underbara ö, just när det regnade! Idag har vi haft jättefint soligt väder, men nu har det börjat bli lite molnigt...

2007-07-11 @ 16:10:17
URL: http://millans.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hon lever, hon lever!! Det var vewrkligen på tiden att du skrev något i din blogg Anna!!
Jag ser fram emot att få se bilder från ert hus!
Sommarkramen anna

2007-07-12 @ 13:16:10
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad kul att läsa - roligt att du tänker blogga mer... då ska jag kika hit ofta! :) jättefina kort!!! *kramar*

2007-07-12 @ 21:52:12
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0