Boar, jag???

Nu när man håller på och inreder ett hus och samtidigt ska få en ny liten bebis blir det en hel del surfande på nätet efter inredningsinspiration och mycket åhhande och ahhhande över söta bebissaker. Har nog en hel del att göra med min "boainstinkt" som är mkt tydlig såhär i slutet av graviditeten.

Jag har fastnat för alla söta retrokläder som finns och har bla handlat detta åt bebis.

babykläder

Har varit på jakt efter nån lite annorlunda mobil till bebis men inte hitta någon jag gillar. Så idag kom jag på den eminenta iden "Anna-fixar-själv". Brukar ofta tänka så när jag ser olika saker att äh, det där kan jag göra själv. Meeen saken är att i 99% av fallen blir det inte så =) Surfade runt efter lite inspiration och hittade en rolig blogg med både inredningsprylar och coola bebisprylar mammamekko. Där hittade jag bland annat den här coola mobilen, som jag tänker använda som grundide till att göra en egen. Har börjat att knåpa ihop en uggla av filttyg idag. De lär nog inte bli så snygga som på bilden men charmiga är mitt mål haha.

mobil
 

Nått som jag hela tiden har tänkt göra själv är en ny amningskudde. Sydde en när jag väntade Linn och oj vad den var skön. Inte bara att ha när man ammar utan även bakom en ömmande rygg innan bebis kikat ut, som ombonad kudde till lillbebis när den tittat ut och som jätteskön läskudde. Jag måste bara bestämma mig för vilket tyg jag ska sy den i. Vilket inte är helt lätt för en velig människa som jag... Måste bestämma mig snart oxså för tiden rusar iväg och snart kikar ju bebis ut!

Här är några coola tyger jag hittat på Reprodepot.

grodor_tyg

scrapblomma_tyg

På ovan nämnda blogg hittade jag en bild med precis såna hyllor jag skulle vilja ha i Linns rum nån som vet var man kan köpa dessa?

hyllor

Idag har F satt upp återställare i det som ett tag framöver ska bli Linns rum och sen bebis. Får se om jag kan vara behjälplig och måla imorgon. Annars är jag inte så mycket till hjälp just nu vad det gäller renovering mer än med glada tillrop som åhhh vad du är _duktig_ och vill du ha lite kaffe? Allt för att hålla F på gott renoveringshumör =) Han har även skrapat fönstren i vardagsrummet som verkligen är behov av ny färg och kitt.

Det var allt för idag nu ska jag slappa en stund framför tv:n och sen kanske scrappa lite. Har gjort en lo från grunden idag + färdigställt en annan. Är så lugnt här hemma då busungarna är hos mormor och morfar denna veckan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror nog att din amobil blir minst lika snygg som en köpe mobil, om inte snyggare. :O)
Jag gillade det blommiga tyget mest, men det är jag det. :O)
Dom där bokhyllorna har jag sett, och om jag inte har fel så var dom allt annat än gratis, riktigt dyra till och med.
Sommarkramen Anna

2007-07-17 @ 21:30:31
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Malin

hallå boa-Anna - vad mysigt att få rå om sitt hem och "ombona" det lite tills bebbe kikar ut, förstår att du fastnat för de små söta kläderna. vi vill såklart GÄRNA se din färdiga mobil sedan, jag tvivlar inte en sekund på att den blir bättre än alla som går att köpa. kan man inte scrappa en? när det gäller tygerna... jag hade tveklöst valt grodorna... men jag är ju grod-galen! :) kram på dig!

2007-07-18 @ 07:47:18
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin (Epona)

Många härliga inredningsidéer och fina bebissaker! Har köpt lite liknande kläder på PoP faktiskt! Hur syr man en amningskudde? Tyckte de var väldigt dyra att köpa, så då kan ju jag (läs: min sambo) också sy en!

2007-07-19 @ 13:01:55
URL: http://epona.blogg.se
Postat av: Marie

hrmmm...de där vita hyllorna har jag sett på Bolagret - med reservation för att det inte alls var på Bolagret ;)
Hursomhelst där jag såg dem var de inte så dyra...
Hur långt är det kvar av din graviditet?

2007-07-19 @ 23:44:50
URL: http://maraij.blogg.se
Postat av: Mahlin

DE där hyllorna är skitsnygga.. Nu ska vi se, jag har sett dom på Shape.. men även i nån av postorderkatalogerna.. var det ellos? halens? eller kanske josefssons.. i någon av dem så finns hyllorna!

2007-07-22 @ 23:49:05
URL: http://mahlin.blogg.se
Postat av: Camilla

har också sett liknande hyllor i nån postorder katalog sen har jag för mig att även Inreda.com har/haft och undrar om jag inte sett på Lilla Huset i stan?Inte säker där men de har ju mycket kul annars så ett besök dit är inte i onödan ändå,nu har de ju mycket mera kläder med dessutom
Lycka till med bebisen
/Camilla

2007-07-25 @ 00:12:15
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: JennyS

har du hittat de snygga hyllorna?

2007-07-26 @ 09:45:43
URL: http://jennysandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0