trevlig advent

Hoppas ni alla kära bloggläsare har haft en trevligt andra advent. Vi har firat mamma o mina två syrror idag. Smaskig smörgåstårta och mumsig toscatårta till efterrätt blev det.

Blev en bloggrunda nu på kvällen och jag blir så pysselnödig när jag ser allt fint som finns!!! Så nu ska jag straxt ta och sätta mig och knåpa ihop några hjärtan av knappar och ståltråd som jag såg i nån blogg. Tänkte hänga dem och några tyghjärtan i lite tallris i min fina Höganäskruka. Imorgon ska jag ut i skogen och plocka lite lingonris som jag tänkte pyssla något nytt till dörren av. Kan ju inte ha höstrosorna kvar nu.. Ska även se om jag kan piffa till mian krukor vid dörren lite.

Tjejerna julpysslade lite igår. De gjorde jättefina smällkarameller. Jag har lovat att de ska få ha en egen gran i lekrummet då jag är en sån hemsk mamma som värgrar at ha skol o dagispyssel i "min" gran som går i vitt och silver.

När de satt o pysslade märker man verkligen skillnade i ålder på så sätt att L 6år tycker hon är döbra och gör superfint medans pre-tonåringen J 10 år är superkritisk mot sig själv o allt bara blir ful o jag kan inte... Försöker peppa men ibland går det bara inte. Ska fota imorgon när det förhoppningsvis är lite ljust så ni får se hur söta de blev.

Imorgon kommer vi även få lite nattgäster då det är tre franska elever från F´s skola som ska sova en natt hos oss. När F frågade om det gick bra svarade jag att det är väl nada mot när vi hade rektorn från en Vitrysk skola boende hos oss i vår 3:a i 10 dagar. F´s  fd skola hade utbyte med en Vitrysk skola och när de skulle hälsa på här fick rektorn bo hos oss. Det var en pärs då han knappt talade någon engelska. Varje morgon occuperade han badrummet i över en timme (vi hade bara en toa) Så ville man hinna morgonkissa fick man ställa klockan tidigt. Sen stank det konstig herrparfym hemma hos oss hur länge som helst. Han fick (stackarn...) sova i J´s loftsäng vilket nog inte var så lätt för han var låång hehe och sängen nära taket. Men han var väldigt tacksam och allt var veery luxiuoriuos...(uttalat på rysk brytning).

Avslutar dagens blogg med en bild från en underbar blogg som heter Lönnergårdsanna
Hon skapar såna här vackra skyltar och har en massa annat fint i sin blogg.

image219

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är så häftigt med dessa skyltar, eller maken till hon som gör dom. Jag och Annas man gick i samma klass i 10 år :O) Har beställt en skylt, men den är hemma hos min föräldrar, dom bor på samma ort.

Vinterkramen Anna

2007-12-10 @ 18:11:01
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Annika Knober

HAr oxå beställt en skylt till Ellens rum..."vackraste stunden på jorden var dagen då du kom!
KRam!!

2007-12-11 @ 13:51:20
URL: http://www.scrapperiet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0