Bebisväntan...

Jahapp så har ännu en dag gått i väntat på bebis, för det är det som dagarna kretsar runt just nu känns det som. Om man vill vara äckligt positiv kan man ju tänka Åh va bra ännu en dag närmre BF.  Men sanningen är att jag hellre tänker skit en dag till utan att ngt hänt.

Tog en timmes promenad idag för att se om det kunde kicka igång ngt men nothing so far. Promenaden blev till köpcentret  och där fyndade jag ett parasoll och en bra tung parasollfot på Jysk, så nån nytta var promenaden iaf. Fick ringa F så han kunde komma och hämta allt med bilen. Vågar knappt ringa honom för då tror han väl att det är dax =) Likasamma med vänner och bekanta ringer jag gör jag dem ju bara besvikna så jag går här hemma o har tråkigt...

Tur att internet finns så man kan babbla lite på olika forum. Jag är bla inne på Allt för föräldrars sida för de som ska ha bebis nu i aug och där ploppar det ut bebbar på löpande band. *inte ett dugg avis*

Annars har jag sysselsatt mig med att hör och häpna virka klart den lilla Filuren jag förutsatt mig att göra. Är lite för mörk för att fota så bild kommer imorgon. Är mäkta stolt över mig själv som faktiskt fick ihop den tillslut. Inte helt utan hjälp ska tilläggas... Hoppade på en snäll msn-vän som fick hjälpa till o förklara lite. Kolla in hennes blogg hon är sååå kreativ! Där finns även en jättesöt häst som hon virkat i samma teknik.  Hon har även gjort urcoola ugly dolls av teckningar som hennes dotter gjort. Kanske vore ngt för mitt bebis-mobil-projekt..? Men då kanske jag skrämmer stackars bebis hihi. Vill man själv testa att virka så kan man köpa mönster på made by you. Vet inte om jag ska ha filuren som den är eller virka tre till och trä upp på en snodd och ha till barnvagnen. Självklart blev ju min fliur brun ;0)

Passade på att köpa lite nya kläder till Linn när vi var på köpcentret. Finns så himla mkt snyggt nu i retro så jag blir helt köpgalen! Men hon behövde verkligen lite nytt till skolstart. Blev även en till filt till bebis, en blå med ugglor och en liten brun mössa med ugglor. Har ju redan så mkt kläder till bebis så då får man shoppa annat =0)

Fick lite rolig post idag oxså. Mamma frågade om det var ngt spec jag ville ha till bebis och då kom jag på att en sjal har jag ju suktat över. Så nu är jag stolt ägare till en Sinosjal. Ska bara få till snitsen att knyta den oxså. Testade i brist på annat med en av Linns dockor o fick till det sådär. Såhär ser den ut mysigt värre!




Over and out för ikväll...

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag säger det igen: ju närmre bebisen man kommer, desto längre bort verkar det! Något jag själv var förundrad över när jag väntade mina.
Förstår att du börjar vilja få ut den lille och jag vet att det tröstar föga att höra: han kommer när han kommer. Sänder en cyberkram!

2007-08-15 @ 17:38:37
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: Smulan

Men nu har jag missat mycket läsning här inne, så kul att se bilder på bebbemagen. :)Förstår att tiden går sakta nu när du bara vääntar. Kram

2007-08-18 @ 09:03:44
URL: http://smulansscraps.blogg.se
Postat av: bea

Såg på msn att prinsen har kommit nu! Stort GRATTIS!!! Njut av lilleman nu! (säger jag som ska börja skola in min "lille" på dagis i morgon - hjälp vad tiden går ;-))
Kram
/Bea

2007-08-19 @ 19:47:25
URL: http://bhu136.blogspot.com
Postat av: Malin

läste också på msn
- grattis!!!!!! åh vad roligt - väntar med spänning på en
liten rapport här i bloggen... *kramar*

2007-08-19 @ 20:12:14
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Anna

Fick ju ditt SMS vännen! Grattis till hela familjen!
Sommarkramen Anna

2007-08-19 @ 21:12:26
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Även jag såg den glada nyheten på msn!! Grattis!! Hoppas ni mår bra och myser massor nu! Kram ÅsaF

2007-08-19 @ 22:34:44
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Sandra

Stort grattis till hela familjen! Ser fram emot att få se underverket!
Kram, Sandra

2007-08-21 @ 08:58:27
URL: http://smamirakel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0