You color my world...

Nu blev det en svart...

Har idag gjort klart en lo som jag haft i huvet i ett par dagar. Blev kanske inte så Anna-stil men den var kul att göra!

Papper är från Pysselpunktens månadspaket i februari o med fina Arctic Frog papper och även alfabetsstickersen från paketet. Dessa har jag fö målat med akrylfärg då de var grå från början. Brukar ju inte ha text på engelska med det var så svårt när jag väl fått denna meningen på hjärnan att översätta så det lät lika bra.

Dagens fråga brukar du använda engelsk text på dina lo´s ? Varför/ varför inte??

Kommentarer
Postat av: Sara

Läcker, och visst Anna-ig!
Jag har inget principiellt emot engelska, det har tidvis varit ett ganska starkt närvarande språk i mitt liv. Jag har läst kurser med engelskspråkiga utbytesstudenter och pluggat, redovisar och gjort projekt på engelska. Har även varit i den engelskspråkiga internetvärlden intensivt med många emailkontakter dagligen på engelska, som gjort att jag blandat upp min svenska med mycket engelska i vardagen. Just nu är det inte så mycket engelska om dagarna, men jag bangar inte för att använda engelska om det skulle passa. Finns så många bra uttryck på engelska som inte har motsvarighet på svenska (less is more t.ex.) och tvärtom, så jag använder det som behövs helt enkelt. Oj, blev visst en hel uppsats. Stop me!! =OD

2006-03-01 @ 20:14:22
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Zarah

Jag tycker verkligen om den här LO'n - den är så GLAD. Hela känslan i den är smittsam!

Däremot backar jag inför engelska på mina LO's... Jag vet inte riktigt varför, mne jag kände nog mest att jag var tvungen att bestämma mig för ett språk, och undvika att blanda, så då blev det ju svenska...

:)

2006-03-02 @ 12:36:13
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Fiffi

Härlig!

Jag gillar att använda engelska rubriker. Ibland funkar det helt enkelt bättre på engelska. Men jag håller mig till titlar, journalingen skriver jag på svenska ;)

2006-03-02 @ 21:02:09
URL: http://www.knasbanan.blogg.se
Postat av: Carola

Läckert!!
Jag har inget emot engelska titlar, eller dikter/texter.
Tycker de ofta finns bra uttryck på engelska, som låter fel på svenska.
Så det är ju bara bra att använda flera språk!!!

2006-03-03 @ 06:21:27
URL: http://www.frejsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0